Cyberkultura

Wywiad dotyczący specjalizacji „Cyberkultura”

Liczba godzin: 420, 3 nabory x2 grupyx15 osób (razem 90 osób)

ADRESACI:

Specjalizacja przeznaczona jest dla studentów studiów I stopnia (rozpoczynających II rok) na Wydziale Humanistycznym (w przypadku nieskompletowania grupy możliwe jest przyjęcie osób z innych wydziałów UMCS). Osoby zainteresowane obsługą zaawansowanych edytorów do tworzenia grafiki, obróbki video i tekstów a także animacją stron WWW i obsługi portali społecznościowych. Studenci mający w perspektywie zawód menedżera i animatora kultury, specjalisty ds. e-learningu, specjalisty ds. gier komputerowych.

INFORMACJE O SPECJALIZACJI:

Dostarczenie wszechstronnej wiedzy na temat różnych aspektów funkcjonowania cyberkultury :

  • wdrożenie do używania cyfrowych narzędzi kreacji cyberkultury,
  • umiejętność promocji i zarządzania zasobami kultury w cyberprzestrzeni,
  • wykorzystanie nowoczesnych technologii informatycznych w badaniach i dydaktyce nauk o kulturze, jak i innych dyscyplinach.

PROGRAM NAUCZANIA:

  1. Wstęp do Cyberkultury i Informacjonalizmu
  2. Web 2.0 i jego narzędzia
  3. Podstawy grafiki komputerowej
  4. Sztuka nowych mediów
  5. Cyberfeminizm
  6. Gry komputerowe w kulturze
  7. Multimedia
  8. Software Studies
  9. Reklama i promocja kultury w Internecie
  10. Nowoczesne technologie w edukacji kulturoznawczej

Wymiar godzinowy zajęć wynosi łącznie 450 h- 4 semestry, w tym:

- wykłady 165 h,
- ćwiczenia- 225 h.

PERSPEKTYWY ZAWODOWE:

Absolwent specjalizacji uzyska przygotowanie do podejmowania (lepszego wykonywania) pracy zawodowej:

Po ukończeniu specjalizacji Cyberkultura absolwenci uzyskają kompetencje w zakresie:

  • obsługi zaawansowanych edytorów do tworzenia grafiki, obróbki video i tekstów,
  • obsługi popularnych platform edukacyjnych np.  Moodle,
  • animacji stron WWW i obsługi portali społecznościowych,
  • obsługi kursów i szkoleń on-line (dzięki opanowaniu narzędzi Web 2.0),
  • kreacji imprez kulturalnych w cyberprzestrzeni – np. w Second Life (dzięki opanowaniu narzędzi Web 2.0),
  • zarządzania zasobami kultury w Internecie przy użyciu zaawansowanych technologii informatycznych,
  • realizacji marketingu internetowego.

Dzięki temu absolwent będzie mógł podjąć pracę  w charakterze: menedżera i animatora kultury, specjalisty ds. e-learningu, specjalisty ds. reklamy (zwłaszcza internetowej), specjalisty ds. gier komputerowych.

DLA NAJLEPSZYCH PŁATNE STAŻE KRAJOWE I ZAGRANICZNE!


Prezentacje z panelu z pracodawcami dla speckalności Cyberkultura

Po co studiować cyberkulturę?

Kompetencje pracownicze na rynku technologii

Aktualności »

Z sukcesem zakończyliśmy realizację projektu!

Szanowni Państwo, Miło nam poinformować iż z sukcesem zakończyliśmy realizację projektu „UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy”. Projekt...

 

UWAGA! ZMIANA ADRESU SIEDZIBY BIURA PROJEKTU!

Uprzejmie informujemy, że Biuro projektu zostało przeniesione i obecnie mieści się pod adresem: Budynek Biblioteki Głównej UMCS Ul. Radziszewskiego 11, pok....

 

Ostatnia szansa na szkolenie!

Drodzy studenci, Drogie studentki, Informujemy, że w związku z dużym zainteresowaniem szkoleniami uruchomiliśmy dodatkowe, ostatnie grupy w tym roku akademickim!!!...

 

Zapraszamy na PANEL EKSPERCKI „BAŁKANY – PUNKTY ZBLIŻENIA”

Biuro projektu „UMCS dla rynku pracy i gospodarki opartej na wiedzy” serdecznie zaprasza na panel ekspercki dotyczący pracy i możliwości zatrudnienia w instytucjach...